Archívumom

Friss topikok

  • 178257: Nem vagyunk ám elveszve, csak a freeblog nem működik, így nem tudok bejegyzéseket írni sajnos :( R... (2013.04.04. 08:50) Elmúlt :)
  • Szandra: Ne haragudj, hogy csak most válaszolok, de annyit betegeskedtünk mostanában... na nem is részletez... (2013.03.19. 17:32) Fogas kérdés
  • Etti: Társaság?! Nem is értem, mire gondolsz! ;) (2013.03.19. 14:18) Szép sorban
  • Etti: Á, szerintem van belső vízmértékük... a vízszintest náluk jobban senki se méri ki! :D (2013.03.19. 14:16) Szenzor
  • kislucuska: A szociális mosoly tényleg nem jelent semmit, itt megint nagyon nagy szórás lehet attól, amit a na... (2013.03.06. 16:24) Kétségek, félelmek, aggodalmak

Pénzes gondolatok (is)

2012.10.09. 23:39 kishangleany

Egyrészt ma megrendeltük a függönyöket a babaszobába, és az áraktól majdnem hátast dobtam, de közben örülök, mert nagyon szép darabokat választottunk. (2 évvel ezelőtt a 3 m belmagasságú nappaliba ÉS az ugyanekkora hálóba a TELJES függönykészlet került 125 ezer Ft-ba, fényáteresztő+sötétítő+varrás, minden; most meg csak a normál belmagasságú gyerekszoba egyedül 85 ezer Ft... Jó, tudom, a 125 az 2 éve volt, és vidéken vettük és kedvezményt is kaptunk, de akkor is meglepődtem.)

Másrészt meg itt ez az őssejt kérdés, amivel nem tudunk dűlőre jutni, hogy érdemes-e vagy sem... Amit mi szeretnénk (köldökzsinórvér+szövet is), az 595 ezer Ft. Az egészség persze bármennyit megér, de biztos, hogy ez egy működőképes dolog? Vajon tényleg olyan mindenre jók ezek a sejtek? De jó lenne érteni hozzá...

Valakinek van esetleg tapasztalata, véleménye, bármije? Minden érdekel, pro és kontra is!

11 komment

Címkék: 30hetes

A bejegyzés trackback címe:

https://sziszamisza.blog.hu/api/trackback/id/tr175788044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

paha 2012.10.10. 07:58:50

Eszterünknek is vetettünk le, igaz csak vért. Akkor sokat informálódtam, most túl sok dologra nem lenne jó, de 20 év alatt ugye a tudomány is fejlődik. Mi a Sejtbankot választottuk, egy éves részlet + a fele előre kifizetve. Nem tudom mennyi volt már pontosan, azt hiszem 19 ezer volt a havi részlet. Ja és kapott születéskor egy plüss vízilovat. :-)

paha 2012.10.10. 08:43:29

Egyébként a procedúra úgy néz ki, hogy postán küldenek egy dobozt, benne a szettel. Ezt be kell vinni a szülőszobára, a nővér/orvos nem először lát/csinál ilyet, tudja mi ez, nem kérdez semmit. Aztán amikor elvágják a köldökzsinórt, akkor az orvos gyorsan vért vesz belőle (engem sürgettek is, hogy gyorsan vágjam el, mert sietni kell vele :) és elrakják. Utána a megadott telefonszámot fel kell hívni és jön a dobozért egy ügynök, aki ad egy vízilovat cserébe. :) Még annyit a témához, hogy adott esetben nem csak a gyereknek, hanem a később születő testvérének akár még nagyobb segítség lehet az őssejt. Volt is nemrég egy miskolci (?) eset, ahol a később születő kistestvér őssejtjeivel kezelték az idősebbet.

178257 2012.10.10. 14:13:37

@Paha: akkor ez olyan, mint a bukósisak, hogy inkább legyen, de ne legyen rá szükség? Kb önmegnyugtatás jelleggel? Mert ha sok mindenre nem is jó, akkor mi haszna? Természetesen a plüss vízilovon kívül :)

paha 2012.10.10. 14:21:24

A válasz csak akkor derül ki, ha szükség van rá. Ne legyen. Két (lassan három :) éve az volt az általános vélemény, hogy a tudomány akkori állása szerint túl sok haszna nincsen, de mi van ha ne adj' Isten tíz év múlva fog kelleni és addigra már a tudomány is fejlődik annyit, hogy fel tudják/tudnák használni. Azért a bukósisakról már most is lehet tudni, hogyha elesel a motorral és rajtad van, sokat jelent... :)

kislucuska 2012.10.10. 16:27:24

Érdemben nem tudok sokat segíteni, mert a mai napig nem tudom, hogy jól cselekedtünk-e vagy sem. Mi mindkét gyerkőcnél gondolkodtunk, informálódtunk, már ott tartottunk, hogy személyesen is felkeressük a céget a pontosabb információk miatt, de aztán mégis úgy döntöttünk, hogy NEM. Az oka (a piszkos anyagiakon kívül) az volt, hogy sem bennem, sem a férjemben nem alakult akkora bizalom a dolog iránt. Nem is a megőrzés, hanem a felhasználás volt amiben egyáltalán nem hittünk. Mi azt gondoljuk, hogy a mai egészségügy még nem tart ott, hogy bármit is tudjon kezdeni az őssejtekkel, ha igen, akkor is csak kevés esetben. Ha meg valóban tudnak vele mit kezdeni, az meg lehet hogy a világ másik felén lenne. Azzal kapcsolatban meg, hogy majd fejlődik a tudomány és egyre több dologra tudják felhasználni az őssejteket, lehet, hogy annyira fejlődik, hogy már őssejt sem kell hozzá, megoldják máshogy. Addig pedig én is csak bízom ...

Agi77 2012.10.10. 16:44:29

szia! Még sosem írtam, de néha olvaslak. Nekem is van egy hat hós pici babám (meg egy nagyobbik, aki 4,5 éves). Őssejtről mi is sokat informálódtunk. Ami most biztos: Már most vannak őssejt bankok, amikből ha gond van, nemcsak a sajáttal, hanem "idegennel" is lehet gyógyíttatni. Pl. egy ismerős kisgyerek leukémiából így gyógyult fel, hogy őssejtet kapott, donortól. A másik, hogy a levett minta annyira kevés egy újszülöttből, hogy csak kb. 20 kg test súlyig használható fel, ami egy azt jelenti max így a gyerek 6-7 éves koráig. Mi anno úgy döntöttünk, ilyen feltételekkel nem érdemes erre évekre eladósodni, így nem vetettük le egyik gyerkőcnél sem. (akkor is több száz ezer ft volt) Ja és a függöny témához, hát nem tudom hol éltek? Ez egy vagyon volt! Nálunk az egész lakásban (3 kisebb, 2 nagyobb ablak+terasz ajtó) került az egész olyan 50. 000 Ft ba. Kb. 3 évvel ezelőtt. Varrással, mindennel együtt. Szerintem egy ablakra a 85.000 nagyon drága. Meg kell nézni, hol veszed! Mi is voltunk olyan helyen, ahol u az a duplája volt, meg az összes anyagon egy nullával többre árazta, na mi onnan ki is fordultunk azonnal. Ja és szép is, igaz, én nem vagyok sznob, nem derogál ha olcsóbb de tetszik, utálom a csicsát is, így mindegyik egyszerű, van színes, meg sima fehér, vajszínű is.:-) Mindenki dicséri a miénket (és persze irigykedik, mikor megmondom, milyen jó árban jött ki:-D) Szóval ha van időd, a méter árú boltokat nagyon meg kell nézni, mert óriási árkülönbségek vannak!

178257 2012.10.10. 18:09:01

@Paha: igazad van a bukóval kapcsolatban, csak nem tudtam hirtelen jobb példát :)

178257 2012.10.10. 18:15:07

@Kislucuska: pontosan nálunk is a bizalom hiányzik a felhasználással kapcsolatban. Meg hogy objektíven nem lehet a témában tájékozódni, mert aki érvel és infót mond erről hivatalosan, annak mind érdekében áll, hogy jót mondjon, hiszen a pénzünkre pályázik. És bár szerencsére megtehetnénk, hogy befizetünk rá, de ha nem hiszünk benne...? Csak az nem elég ok belemenni, hogy a cégek a szülői félelmeinkre alapoznak.

178257 2012.10.10. 18:36:15

@Agi77: na pl ez az őssejtbank és donor dolog nekünk eszünkbe se jutott, úgyhogy jó is, hogy mondod! Ez még inkább a nem felé terelte most a véleményemet. Be kell vallanom, hogy egy kicsit úgy érzem, hogy titkon már eldőlt a fejünkben, hogy nem csináljuk meg, csak nem merjük véglegesíteni, mert mi van ha mégiscsak... És ezért most próbálunk még érveket-ellenérveket gyűjteni. A függönyben egyébként teljesen igazad van, biztosan olcsóbban is megkaptuk volna az ugyanekkorát máshol (még itt Pesten belül is), de végül több ok miatt maradtam ennél. Az egyik az, hogy (bár nekem nagyon tetszett, de drágának tartottam) anyósommal voltunk, és ő azt mondta, hogy ők apósommal együtt szeretnének beszállni a költségekbe, de csak olyat vennének, amiről tudják, hogy tetszik nekünk, így ha ez a függöny nem csak neki, hanem nekem is nyerő, akkor ő ragaszkodik hozzá, hogy felét kifizethessék. A másik ok az volt, hogy nagy pocakkal már irtó nehézkesnek éreztem ezt a nézelődéses kört is, ráadásul függöny témában Zoli nem annyira érdeklődő :) úgyhogy úgy voltam vele, hogy most legalább ezt is letudjuk, és nem kell többet emiatt szaladni. Lusta voltam, na, és ennek az árát fizettük meg :)

Agi77 2012.10.11. 13:50:58

ezt a pocakos dolgot megértem, írod, ennyire nem egyszerű Neked, meg az eleje sem volt az! Hát kitartást, minden jót kívánok. Most már a finishben vagytok! Ha szőnyeget vesztek nagyon jó szívvel tudom ajánlani a Diego áruházat. Náluk jó árban, jó és szép dolgok vannak, mi ott vásároltunk szőnyegeket, itt az eladók is nagyon kedvesek, rugalmasak voltak. Mivel vállalnak szőnyeg padló szegést is, így a méret sem gond (mi pl. a gyerekszobába szőnyegpadlót szegettünk be, mert nem találtunk szőnyegben olyan méretűt, amit kerestünk. Én a mintásra esküszöm, azon semmi nem látszik, márpedig tudnak koszolni, miénk pl. városos, utas, biztos ismered, az annyira klassz, semmi folt nem látszik meg rajta, mert jó mintás, imádom:-)) Igen, leesett nekem is az állam ettől az ártól, lehet, ebben (is) szerencsés vagyok, hogy nem kell Pesten élnem (én olyan vagyok, aki nem is tudna, csak egy évig bírtam ott és jöttem vissza)itt vidéken nincsenek így elszállva:-)

178257 2012.10.14. 17:28:40

@Agi77: Köszönjük a jókívánságokat :) A szőnyeg időközben megjött és Zoli le is rakta, én pedig mosolyogva olvastam, hogy tulajdonképpen azt ajánlottad, amit választottunk :) Autópálya (város és út) mintás padlószőnyeg lett a befutó, pont olyan megfontolásokból, amiket Te is mondtál :) Pl. hogy foltálló és amúgy is jópofa :) Mi végül a TTL-ben vettük, kb 12 m2-nyi, összesen kb 20ezer Ft volt.
süti beállítások módosítása