Archívumom

Friss topikok

  • 178257: Nem vagyunk ám elveszve, csak a freeblog nem működik, így nem tudok bejegyzéseket írni sajnos :( R... (2013.04.04. 08:50) Elmúlt :)
  • Szandra: Ne haragudj, hogy csak most válaszolok, de annyit betegeskedtünk mostanában... na nem is részletez... (2013.03.19. 17:32) Fogas kérdés
  • Etti: Társaság?! Nem is értem, mire gondolsz! ;) (2013.03.19. 14:18) Szép sorban
  • Etti: Á, szerintem van belső vízmértékük... a vízszintest náluk jobban senki se méri ki! :D (2013.03.19. 14:16) Szenzor
  • kislucuska: A szociális mosoly tényleg nem jelent semmit, itt megint nagyon nagy szórás lehet attól, amit a na... (2013.03.06. 16:24) Kétségek, félelmek, aggodalmak

Az a bizonyos 2 nap a kórházban...

2011.05.04. 13:36 kishangleany

Előre szólok: hosszú lesz. Hosszú és talán túl szemléletes, úgy írom, hogy később is emlékezzek. Semmit nem akarok elfelejteni, csak túltenni magamat a történteken. Hátha az írás is segít.

És akkor jöjjenek a részletek!

Előre szólok: hosszú lesz. Hosszú és talán túl szemléletes, úgy írom, hogy később is emlékezzek. Semmit nem akarok elfelejteni, csak túltenni magamat a történteken. Hátha az írás is segít.

És akkor jöjjenek a részletek!

2011. április 26. Kedd

Reggel 8-ra mentünk a kórházba (SOTE I.), ahol már pénteken lefoglaltak előre nekem egy ágyat. Ennek ellenére hosszú órákon keresztül vártunk a genetikán is, és a nőgyógyászati ambulancián is, mire sikerült minden papírt és minden aláírást összeszedni ahhoz, hogy tényleg fel is vegyenek az osztályra, és megkapjam az ágyamat. Felmentünk, körbevezettek, az aktuális nővér egyébként elég kedves volt, és próbált vigasztalni, bár abban nem sokat tudott segíteni, hogy konkrétan mi vár rám a 2 nap alatt. Mert hogy ettől rettegtem a legjobban, teljesen tudatlanul álltam az egész elé.

Elküldtek vérvételre, az ott dolgozó néni korú nővérkék is irtó kedvesek voltak, rájuk sem lehet panaszom. Azt hitték, hogy a tűszúrás miatt sírok, bátorítottak, mikor kiderült, hogy valójában mi a helyzet.

Ezután tényleg befeküdtem a 28-as kórteremben lévő ágyamba, hogy még minden előtt talán pihenek kicsit, Zoli pedig eljött haza. Először minden zajra összerezzentem, hogy "na most jönnek értem"... De aztán annyira kimerültem a várakozástól, a lelki szenvedéstől és a sok sírástól, hogy tényleg sikerült aludnom kb. 1 órát. Akkor aztán kivágódott az ajtó, és oktató kórház lévén egy doki bevezetett vagy 10 embert, akik mind gyakornokok voltak, ráadásul külföldiek - tiszta Vészhelyzet... Mivel velem akkor még semmi nem volt, ezért rólam nem is beszéltek ők semmit, viszont a doki rendes volt, nekem pár mondatban elmondta, hogy hamarosan jönni fog értem, és a kisműtőben meg fog történni az első előkészítés, de ne aggódjak, ő személyesen fogja csinálni, vigyázni fog rám. Persze hiába mondta, nagyon be voltam parázva...

Aztán negyed 4 körül eljött az idő... Odahívtak és akkor kiderült, hogy 3-an is vagyunk, akik nagyjából hasonló terhességi korban, valamilyen rendellenesség miatt másnap idejekorán szülni fogunk... Az első lány már túl volt az első előkészítésen, a második lányt pedig úgy csinálták, hogy én is ott voltam a műtő előterében, magyarul mindent láttam! Jó, nyilván nem premier plánban, de láttam, ezen ledöbbentem... Na meg azon, hogy amikor én következtem, akkor ez a beszélgetés (is) zajlott:

Doki: Tudja mi a vércsoportja?

Én: Igen, 0 pozitív!

Doki: Papírral tudja bizonyítani?

Én: Hát, azt hiszem a szobában ott van a táskámban a papír...

Doki: Oké, feküdjön fel!

... és semmi ellenőrzés! Jó, nem reagálom túl, bíztam benne, hogy az előkészítés során azért nem lesz szükség erre az infóra... A doki amúgy betartotta, amit ígért, óvatosan, de szakszerűen és gyorsan dolgozott. Nem volt persze kellemes, de mindig szólt előre, hogy mit fog csinálni, és hogy milyen érzésre számítsak... Ekkor történt a tágító pálcikák (Dilapan) felhelyezése, amitől ha jól tudom, a méhszáj elkezdett "érlelődni" talán - de nem akarok hülyeséget írni. Meg állítólag volt valamilyen befecskendezés, ami elválasztotta szép lassan a magzatburkot a méhfaltól. Fél 4 után nem sokkal már mindhárman kész voltunk az első résszel...

A műtőssrác visszavitt a helyemre, ő is nagyon rendes volt, mindenkiben tartani próbálta a lelket. Mondta, hogy most legalább 2 óra hosszán keresztül ne keljek fel, ne pisiljek, az evés-ivással is óvatosan, nehogy hányás legyen belőle.

Úgyhogy ott feküdtem, így telt el az egész délután-este, a látogatási idő is, ez idő alatt próbáltam minden másra koncentrálni, de csak az előttem álló dolgok tekertek a fejemben, pedig akkor még nem is sejtettem mi vár még rám...

Úgy este 9 óra lehetett, amikor a 3 lányt összecsődítették, hogy akkor most irány a szülészet, kapunk egy kis ballont meg valami katétert... Na ez már hangzásra se tetszett, remegve kérdeztem mindenkit, hogy ugyan mondják már meg, hogy mi lesz ez és hogyan fog történni. De nem sokat tudtunk meg, csak, hogy az a ballon fogja majd tágítani a méhszájat, és ebből a ballonból lóg ki valamiféle katéter, amire később súlyt helyeznek... Jézusom, na ettől nem nyugodtam meg, sőt...!

Lementünk. Én másodikként vállalkoztam, abban bíztam, hogy ha az első lány jól viselte, akkor nem lesz gond. Bár ő igazi hősként viselkedett, végig egy szót se szólt egész nap, mikor ilyeneket csináltak velünk, csodáltam érte! Pedig neki először gyakornok próbálta feltenni a ballont és 2-szer(!!!) is rosszul sikerült, végül A Doktornő tette fel...

Ekkor jöttem én... Életemben soha többet ne legyen ilyen bánásmódban részem, mint amit az elkövetkező 5-10percben éltem át!!! Azzal kezdődött, hogy amint felfeküdtem, a délutáni pálcikákat a Drága Doktornő se szó-se beszéd fogta és gyakorlatilag kitépte belőlem... Eléggé fájt, és talán érthető módon ettől kissé görcsös és merev lettem! Alapból feszít ilyen helyzetben az ember, hiszen elég szar, ha odabent turkálnak, de egy ilyen után főleg. Hát én is így jártam, és innentől kezdve hiába mondták, hogy lazítsak, kurvára nem ment!!! Nem tudom, hogy mit csináltak konkrétan, mert ez a Drága Doktornő arra sem méltatott, hogy bármit közöljön velem, hanem mint egy buldózer, tolta be a cuccokat, nyomult befelé, nem érdekelte, hogy ordítok a fájdalomtól, folynak a könnyeim és vergődök... Hiába mondtam, hogy az segítene, ha szólnának mindig, hogy mi következik, legalább annyit, hogy hideg vagy meleg, vagy fáj vagy bármi... Nem! Sőt! Még ő volt felháborodva! Ilyen vezényszavakat bírt összesen mondani, hogy "emelje már fel a lábát!" vagy " lazítson már!"... És egyszer még rám is rivallt, mint valami rossz gyerekre, hogy "fegyelmezze már magát!!"... Csak zokogni bírtam ezután, ilyen megalázottnak még sosem éreztem magam! Még sosem bántak velem úgy, mint valami húsdarabbal a hentesnél, ennyire lelketlenül-embertelenül, ráadásul egy másik NŐ!!! Mintha én önszántamból, jókedvemben mentem volna oda, hogy ugyan vegyék már el a gyerekemet 15-ödszörre is... Még ma is rám jön a sírás, ha erre a 10percre gondolok... Ja és ami még megkoronázta az esetet: én hülye - még én mentem oda, hogy bocsánatot kérjek (tök komolyan!!!), hogy ne haragudjon, amiért nehéz volt velem, tényleg szerettem volna segíteni, de nagyon féltem stb... Erre mindösszesen a Drága Doktornő egy szájhúzással és egy fintorral volt képes reagálni. Én meg legszívesebben a haját téptem volna, de ilyenkor annyira kiszolgáltatott helyzetben van az ember, nem tudhatja, hogy találkozik-e még pl másnap ezzel a dokival, hogy semmi, de semmi rosszat nem mertem mondani! Úgyhogy maradt a zokogás órákon keresztül...

A szobatársak próbáltak vigasztalni, bár egyikük inkább rontott a helyzeten az okoskodásával, mindent rémisztőnek festett le, majdhogynem halálos kimenetelűnek állította be a következő napi szülést, minden hülyeséggel riogatott. Tudom-tudom, ilyenkor nem szabad erre figyelni, de hát köszi... ki az aki ilyen állapotban el tud tekinteni az őt érintő témáktól?

Mindenesetre elalvás előtt még ettem-ittam valamennyit, mert éjfél után már minden ilyesmi tilos volt, amiatt mert mondták, hogy a szülés után még lesz egy rövid altatásban végzett tisztítási rész (Nem is értem, hogy hogy lehet azt a kifejezést használni, hogy "kaparás"??? Annyira durva és lelketlen!)

Azt hiszem, ha jól emlékszem, akkor talán éjszaka még párszor halványan éreztem Bogyót... Délelőtt is és az első előkészítés után kicsivel is még nagyon-nagyon mozgolódott, ezen is egy csomót sírdogáltam. Folyton láttam magam előtt, ahogy szegénykém talán menekülne... :'((( Próbáltam nyugtatgatni, de én magam sem voltam nyugodt... Hogy is lehettem volna...?

2011. április 27. Szerda

Ébresztő fél 6-kor, anyám!!! Lázmérő, pisi, zuhanyzásra való felszólítás és töredék infó: 7óra körül indulunk megint a szülészetre, elkezdődik az utolsó felvonás... Hívtam is rögtön Zolit, aki gyorsan be is ért.

Reggeli természetesen semmi, inni se lehet, szóval éhesen, cserepesre száradt szájjal indultunk le végül fél 8 körül a szülészetre Zolival, meg az egyik lánnyal. A harmadik lány fent maradt egyelőre helyhiány miatt. Annyira elfogott a rettegés, hogy remegtem, mint a nyárfalevél, és nem kaptam levegőt, a folyosón egy padra le is kellett fektetni, mert minden elsötétült előttem, félő volt, hogy azonnal elájulok. Jórészt persze azon izgultam, hogy nehogy az előző esti Drága Doktornővel megint összehozzon a sors, na és persze az ismeretlentől is féltem.

A szülőszobai ágyon fekve a remegésem csak fokozódott, még az ágy is remegett alattam. Nem mondom, hogy megnyugodtam, amint láttam, hogy új csapat volt aznap reggel, de javult a helyzet. Ez az új csapat viszont irtó kedves volt, nélkülük nem sikerült volna így végigcsinálni...! Az egyik gyakornok végig ott volt velem és fogta a kezemet, mikor már Zoli sem lehetett bent, törölgette nedves ruhával a számat és a homlokomat, megmutatta a helyes légzést, és csinálni is segített.

De ne szaladjunk ennyire előre...

Az ágyra felfeküdve bejött egy nagyon kedves lány, és mindent érthetően, aprólékosan, szemléletesen elmagyarázott! Ettől nyugodtabb lettem, de a fájdalomtól még mindig nagyon féltem, mert megértettem, hogy mi a folyamat:

Az előző este feltettek a méhszájon belülre egy ballont, amit folyadékkal töltöttek fel, és a lefelé néző végéhez egy csövet(katétert) erősítettek, ami ki is lógott belőlem, oda volt ragtapaszozva a combomhoz. Az aznap reggeli első lépés az, hogy ennek a csőnek a végéhez a szülészek hozzákötnek egy súlyt, lelógatják egy hosszú madzagon keresztül az ágy végénél, és ez a súly ahogy húzza a ballont kifelé a méhemből, úgy tágítja a méhszájamat... Értelemszerűen számítsak egy kicsit kellemetlen húzó érzésre... Na ettől megint berosáltam, ezt hallva az jutott eszembe, hogy a sötét középkorban is tuti voltak ilyen kínzóeszközök, ez is biztos onnan maradt!!! Meglepő módon egyébként nekem ez a rész nem volt olyan vészes, alig éreztem.

Aztán bekötötték az oxytocin-infúziót, na akkor azért elkezdtem érezni a fájásokat, de visszagondolva nem volt annyira durva, vagyis ismerős volt a fájdalom, mert nekem amúgy is elég erős menstruációs görcseim szoktak lenni, mikor megjön... Na ehhez hasonlított. Arra a kérdésre, hogy meddig kell ezt csinálni a ballonnal, az a válasz jött, hogy amíg magától ki nem jön... Szuper, és ezt mikor...? Hááát, egyénenként változó, ugyanúgy mint a szülés is... Na ez aztán felvidított...!

Szóval kénytelenek voltunk várni. Zoli bejöhetett ekkor már, és jó is volt, hogy ott volt, tudtam, hogy számíthatok rá, ha baj van. Baj nem volt ugyan, de a segítsége és a meggyőző ereje kellett, ugyanis kb 20perc-fél órával a kezdés után rám jött az inger... Igen, iszonyúan kakilnom kellett. Jött is a szülésznő, hogy ne aggódjak, csak tolófájás, meg a ballon nyomja stb. Én meg győzködtem, hogy nemnem, én tudom, hogy kell, már korábban is kellett, csak a katéter miatt nem mertem... Jó, akkor majd mindjárt hoz ágytálat... Na de csak nem hozott, én meg már nagyon tipródtam... Úgyhogy végül Zolit kértem, hogy hozasson már egy rohadt ágytálat, mert mentem beszarok!!!

Hát alig értek oda vele, én szóltam előre, hogy kelleni fog...!

Viszont így durván fél óra elteltével pont a kaki kellős közepére időzítve egyszer csak szó szerint kilőtt belőlem a ballon! Totál megijedtem, hogy elrontottam valamit, még korán van, túlságosan nyomtam, jézusom, ezt most vissza  fogják tuszkolni...

Rohantak a gyakornokok meg a szülésznő, hogy jajdejó, dehogy baj, sőt! Ennek örülünk, nagyon szerencsés vagyok, mert akkor azt jelenti, hogy hamarosan túl is esünk az egészen. Kérdezem, hogy mikor? Hát még aznap! Óbmeg!!! Félreértés ne essék, nem a kisbabámtól akartam megszabadulni, csak addigra kezdtem nagyon fáradt lenni... Zolit ekkor ki is küldték, mondván, hogy innentől fogva már bármikor megszülethet... Az a kedves gyakornok innentől tényleg végig ott volt és mindenben segített. A legnehezebb az volt, hogy a fájások nagyon erőssé váltak és sokkal hosszabbak voltak, mint a köztük lévő szünet. Kb 10-20 másodpercem volt felkészülni a következő 2-3 percig tartó fájásra... 10-20 mp alatt kellett pihennem...

Akkor nem tudtam, hogy mennyi idő telt el, rengetegnek tűnt, elkezdett folyni valami belőlem. Bejött a szülésznő, megvizsgált, de azt mondta, hogy nem a magzatvíz, a burok még ép. Azt is mondta, hogy nem akar ő burkot repeszteni, jobb lesz így nekem, tényleg higgyem el, hogy nem sok van hátra, azt is meg fogom ismerni, mikor megreped magától a burok, olyan lesz mintha elpattanna valami belül. Kérdeztem a fájdalomcsillapításról, de arra meg mindenki azt válaszolta, hogy szívesen adnak, de akkor le fog lassulni a folyamat. Úgyhogy nem kértem végül semmit...

Aztán mondta a gyakornok, hogy semmivel ne törődjek, ha nyomnom kell, akkor nyomjak, bármi is jön ki, ne aggódjak miatta. És én nem sokkal később épp a bal oldalamon fekve szóltam is h nagyon nyomnom kell... A gyakornok biztatott is, hogy csak nyugodtan. Én meg nyomtam. Először nem nagyon, de jött az a pattanó érzés, viszont semmi folyadék, meg is rémültem... De aztán tovább is éreztem a nyomás kényszert, úgyhogy nyomtam... Azt is éreztem, hogy ez más, mint bármi, amit eddig éreztem, felismerhető volt, hogy Ez már Az lesz...

Drága Bogyókám végig olyan jó baba volt, sosem hánytam, sosem voltam rosszul vele, és most még utoljára is segített nekem: egyetlen nyomással sikerült megszülnöm őt... Kettesben is maradtunk, mert a gyakornok kiszaladt orvosért, és én sírtam... A fizikai fájdalom ugyan megszűnt, de a lelki még csak akkor kezdődött igazán! Sírtam, mert boldog voltam, hogy átélhettem a gyerekszülés csodáját (még ha ez így most furán is hangzik), és sírtam, mert végtelenül szomorú voltam, hogy mégsem leszünk mostantól 3-an... Tudom, hogy szegény kisbabám már nem élt, mikor én őt megszültem, mégis annyira jó érzés volt a közelsége, ahogy ott éreztem őt a combomon fekve. Hiszen ő mégiscsak az én Kicsikém volt, a testem része...

Az az egyetlen dolog vigasztal most hosszútávon, hogy tényleg minden fájdalom és minden rossz ellenére csodaként éltem meg a szülést, és alig várom, hogy újra átélhessem, természetesen egy egészséges kisbabával, a megfelelő időben!

Amit viszont nagyon bánok, és már sosem tudom mi lett volna, ha... ha megnézem Őt... Bánt, hogy meg se kérdeztem, hogy egyáltalán lehet-e, és lelkifurdalok, hogy végül nem tettem meg, így mintha elfordultam volna tőle... Pedig még most is bennem van a félelem, hogy esetleg csúnyának, eltorzultnak láttam volna, és akár örökre bennem maradhatott volna valami a látvány miatt, ami megakadályozta volna, hogy egészségesen túllépjek majd valamikor ezen az időszakon. A másik félelem meg pont ennek az ellenkezője, hogy a látványtól csak még jobban kötődtem volna, és képtelen lettem volna Őt ezután elengedni. Nem tudom, hogy mi lett volna, ha... csak azt tudom, hogy most iszonyúan bánom, hogy meg sem próbáltam!!!

Ezek után már minden más történés csak apróságnak tűnik. Még következett az altatásban elvégzett méh-tisztítás, ébredéskor már Zoli is újra mellettem volt, aztán kaptam pár falatot enni, pisilnem kellett meg zuhanyozni, majd felmehettem az osztályra. Ott elbúcsúztunk Zolival, ő eljött haza, én meg aludni akartam, a szemeim még keresztbe álltak, de ekkor jött a következő fura meglepetés: a nővér bevágtatott a szobába, kezembe nyomott egy papírt, és közölte, hogy fél órán belül sétáljak át a laborba vérvételre... Én egyedül, altatás után, segítség nélkül, saját lábon... Aha, tök jó! Végül az egyik szobatársam kísért át, hogy össze ne essek...

2011. április 28. Csütörtök

Másnap meg gyakorlatilag szó szerint kidobtak a kórházból délelőtt, pedig 4-5 lépést alig bírtam megtenni, máris szédültem el, feketedett előttem a világ. Mire Zoli fél óra alatt odaért, annyi idő alatt 3szor kérdezte meg a nővér, hogy mikor jönnek már értem, és hogy akkor mikor húzhatja át az ágyneműt. Értem én, hogy kell a hely, de azért én sem voltam még túl magabiztos...

Még kérdezgettem, hogy mi újság a másik két lánnyal, akik hasonlóan hozzám előző nap lekerültek a szülészetre, és kiderült, hogy tényleg irtó nagy mázlim volt a szüléssel... Én mindenestől 2 és fél, de max 3 óra alatt túl voltam mindenen, ehhez képest a másik két lány 12 és 8 órát vajúdtak, mire megszültek!!! Ráadásul, hánytak az oxytocintól, fájdalomcsillapítást kellet kérniük, leáll a folyamat, szóval megszenvedték... Nekem legalább ennyi szerencse jutott a szerencsétlenségben.

----

Azóta a lelki rész tényleg nagyon előtérbe került nálam, most elég ramatyul vagyok, és a kétségeim is napról-napra megújulnak. Hiába beszéljük át minden nap Zolival, hogy igen, helyesen döntöttünk, nem tehettünk mást, nem lett volna esélye ennek a szegény kicsi babának... Akkor is kételkedem, őrlődöm, bár már úgysem tehetek mást, csak elfogadhatom a történteket. Tudom, hogy mindez abból fakad, hogy Bogyó iszonyatosan hiányzik most mindkettőnknek, nekem fizikailag is. A mocorgása, rugdosása, forgolódása, egyszerűen a tudat, hogy az én kisbabám velem van...

És higgyétek el, senkinek a fájdalmát nem akarom ezzel lebecsülni, de mondjuk 8hetesen elvetélni nagyon nem ugyanaz, mint 20hetesen megszülni egy kisbabát, aki ráadásul pár órával korábban még irtó mozgékony volt a pocakban... Felfoghatatlan! És én, aki az utóbbi esettel kellett, hogy szembesüljek, én pedig nem tudhatom, hogy mit él át egy 39hetes kismama, akivel közölték, hogy meghalt az egészséges kisbabája...

Mindezzel csak azt akarom mondani, hogy nem tudhatjuk, hogy mit érez a másik. Még akkor sem, ha elég hasonló cipőben járunk, mint ő... Segíthet, ha a saját tapasztalatunkat, érzésünket megosztjuk, de kérek mindenkit, hogy ne akarjon meggyőzni, hogy tudja mit érzek. Főleg akkor ne állítsa, ha még sosem veszítette el a gyerekét...! Mondjon inkább annyit, hogy sajnálja a történteket. Ennyi elég. Úgysem tud okosat mondani, amitől nekem most jobb lesz. Ha én akarok, akkor ennyitől már beszélni fogok róla. Ha meg nem, akkor bármit mondhat, akkor sem nyílok meg...

Ha esetleg ez segít abban, hogy ilyenkor hogyan állj hozzánk: Tanácsok

Azok, akikkel tudok és akarok is erről beszélni, azok úgyis tudják, hogy rájuk számítok...

A többi emberben (és 1-2 kivétellel majdnem minden kollégára is értem ezt) meg tán van annyi jóérzés, hogy tiszteletben tartanak engem és a babámat annyira, hogy meghagyják nekem azt a lehetőséget, hogy majd én elmondom a részleteket annak, akinek én akarom...

16 komment

Címkék: szülés sote terhességmegszakítás 20hetes középidős nagyvetélés vetélésindukció

A bejegyzés trackback címe:

https://sziszamisza.blog.hu/api/trackback/id/tr3911991906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nasha 2011.05.04. 14:29:30

Kedves Szisza! Most nagyon felnézek rád azért, amiért leírtad ezt a történetet (bevallom, voltak részek, amiket kihagytam, egyszerűen azokat képtelen voltam elolvasni). Nagyon sajnálom, hogy így bántak veled, micsoda lelki nyomorult lehet az a doktornő, aki egy násik nőt egy ekkora bánatban nem támogat lelkileg, sőt. Az ilyen típusú ember inkább sajnálatra méltó, mert a frusztrációja valószínűleg abból fakad, hogy az életében valamit valahol nagyon elrontott... Neked és a párodnak jobbulást kívánok, ez most óriási feladat nektek, de az egymás iránti szeretet csodákra képes, és most tényleg ez a legfontosabb. Sose felejtsétek el, hogy volt nektek ez a pici, de kívánom, hogy csak a jóra emlékezzetek, az érzésre, és ez az érzés vigyen előre téged, hogy pozitívan nézz a jövőbe, mert még nagyon sok szép és jó vár rád. Lehet gyászolni, és talán kell is, de utána új könyvet kell nyitni, és menni kell tovább. Kitartást kívánok Nektek, és szeressétek egymást! Puszi Nasha

73381 2011.05.05. 12:10:11

Köszönjük a kedves szavakat, Nasha! Nem baj, ha nem olvastad végig az egészet, köszönöm, hogy egyáltalán olvastál belőle, és hogy a hozzászólásoddal is segíteni próbálsz nekünk! Remélem, hogy nem vettem el ezzel végleg a kedved a babázástól, bízom benne, hogy azt a részt azért láttad, amikor azt írtam, hogy minden szörnyűség ellenére úgy gondolom/érzem, hogy gyereket szülni a világ legnagyobb csodája, amit nőként átélhetünk! Szóval ha egyszer majd oda kerültök, akkor véletlenül se a mi példánk jusson eszedbe, hanem az, amit nekünk is mondtál és mondanak most mások is: csak pozitívan előre...! Puszi!

pipacs 2011.05.12. 15:35:50

Kedves Szisza! Véletlenül találtam a blogodra... Elolvastam az egész postod. És vissza is olvastam.. Egyelőre szóhoz sem jutok! Nagyon sok erőt, kitartást kívánok Nektek!! pipacs

ELVUKA 2011.05.17. 20:06:27

Kedves Szisza!Igazán sajnálom a veled történteket,mély együttérzésemet szeretném tolmácsolni.Én is hasonló cipőben vagyok azzal a kivétellel,hogy 12 hetes vagyok,.Holnap veszik el a babámat akinél kettős fejlődési rendellenessége van.Mindennap sírok,nem tudom mi a helyes,hogy hogyan búcsúzzak tőle.Ma láttam mocorogni a soten,nem tudtam,hogy odanézzek vagy ne,bűnösnek érzem magam,hogy nem tudom,hogy búcsúzzak.Ráadásul a férjem szülinapján tudtuk meg ,az enyém meg a napokban volt.Sok erőt és egészséget kívánok nektek ,és a többieknek,és köszönöm,hogy írhattam neked.Szeretettel:Elvuka!

73381 2011.05.17. 21:30:04

Kedves ELVUKA: Én is nagyon sajnálom, hogy Nektek is hasonló helyzettel kell szembesülnötök, döbbenetes, hogy milyen sokan vagyunk sajnos sorstársak... :((( Bűnösnek semmiképp nem szabad érezned Magad, hidd el, teljesen természetes, hogy össze vagy most zavarodva, ezt én is átéltem, de csak utólag jöttem rá/segítettek erre rájönni. Bár tudom, hogy már túl leszel a kórházi beavatkozáson mire olvasod, de azt kívánom, hogy minden pillanatot tudj kihasználni a babátokkal, még akkor is, ha ezek az utolsó percek már a búcsúról szólnak. Beszélgess vele, babusgasd, köszönj el tőle, amíg még lehetőséged van rá! És nem utolsó sorban (ezt a személyes tapasztalat mondatja velem) nekem nagyon sokat segít most is az, hogy tudom, hogy (sajnos) nem vagyok egyedül. A sorstársakkal való beszélgetés irtó sokat számít abban, hogy fel tudjam majd egyszer dolgozni a történteket. Csak arra akarok kilyukadni, hogy, ha bármikor úgy érzed, hogy beszélgetnél, leírnád, elmondanád ezt az egészet valakinek, aki biztosan megért, akkor itt vagyok, keress meg bátran! Ugyanúgy kívánok én is Neked rengeteg erőt és kitartást, és hogy soha ne add fel!!! Szeretettel: Szisza

73381 2011.05.17. 21:31:57

@pipacs: Nagyon szépen köszönöm, el sem hiszed, hogy mennyire jól esik, hogy ismeretlenül is ennyien mellettem álltok!

29694 2011.05.20. 00:29:05

Antibabytől találtam ide és itt sírok. :((( Nagyon sajnálom ami történt, sok-sok erőt Nektek!

73381 2011.05.20. 14:31:35

@part: Neked is köszönjük! Ilyenkor azért visszatér az emberekbe vetett hitem, amiatt amit az előző kommentre is írtam: a tragédia közepette elképesztően jó érzés, hogy ismeretlenül is milyen sokan próbálnak segíteni Nekünk, többek közt Te is! Köszönjük még egyszer!

Elvuka 2011.05.22. 11:22:04

Szia Sziszamisza!Hát igen túlvagyok rajta,és ott az űr a picimután a fájdalom,voltak nálam rosszabb helyzetűek is.22-24 hetesek akiknek megkellett szülniük a babaát,már az előkészítésük is sokkal rosszabb,én a műtét alatt aludtam,azt se tudtam,hogyan aludtam el,és hogy ébredtem fel.Voltak olyan 2o-on éves lányok akik cisztával voltak bennt,az egyik másodszorra.,és már csAK beültetéssel lehet babája,vajon ki járt rosszabbul?Ráadásul a kolléganőmmel egyidős tehes voltam,akit egy darabig még látnom kell a munkahelyemen.Engem csak az vigasztal,hogy a babánknak sajnos így volt jobb,a párom azt mondja,hogy mi úgy lettünk rendeltetve,hogy ikreink legyenek.És az,hogy a család barátok mellettünk vannak,és,hogy neked is írhatok,köszönöm nektek!Veled azóta mi van?Jobbak már a napok,Puszi:Elvuka!

73381 2011.05.24. 13:47:11

Szia Elvuka! Sajnos az űr szerintem mindig is ott lesz, csak a fájdalom enyhül idővel :( És igen, én is azt gondolom, mindig van rosszabb, örüljünk (már amennyire lehet), hogy a kevésbé rosszat kaptuk/választhattuk. Mi azóta kicsit jobban vagyunk már, de a munkára még mindig nem érzem késznek magam. Nem amiatt, hogy dolgozni kell, hanem az emberekre, az ottani emberek többségére egyáltalán nem vagyok kíváncsi. Azt továbbra is tartom, hogy ha szükségét érzed, akkor nyugodtan e-mailben is keress meg, szívesen meghallgatlak, beszélgetünk egyet, hátha az is gyógyít. Én is kívánok Nektek most is kitartást és jobbulást! Puszi: Szisza!

Elvuka 2011.05.26. 11:00:30

Szia Szisza!A tegnapelőtti nap döntette el velem,hogy ztovább kell lépnem.Ismét kiborultam,mikor párom hazajött a 11 órás műszakjából csak zokogtam.Ő meg a fürdőszobábAN VOLT összegörnyedve.Így őrá való tekintettel megpróbálom összeszedni magamat.Én csak annyit kívánok ez ügyben az élettől ,hogy inkább ne legyen soha gyerekünk az életben,minthogy ilyen előforduljon mégegszer velünk.Ő van nekem,és nagyon szeretjük egymást,muszáj összeszednem magamat,nem akarom,hogy egy roncsott lásson bennem.Remélem te is napról napra erősebb vagy,én ezt kívánom neked.Ha vam kedve írj!Üdvözlettel:Elvuka!

73381 2011.05.28. 13:14:45

@Elvuka: az én erőm most nagyon hullámzik, egyszer jobb, máskor rosszabb, nem tudom hol tartok :( A kitartás fontos, meg hogy ne egy roncsot lásson a férjed, egyértelmű, de ne add fel a reményt, kérlek! Meg ne temesd el Magadba a bánatodat, a fájdalmadat, mert csak rosszat teszel vele hosszú távon! A gyász folyamatát igenis végig kell csinálni, nem szabad tagadni. Nem a történtekre gondolok, hanem az érzéseidre. Igenis fáj, de ez sajnos hozzá tartozik, nem tudod elvágni :((( Már elkezdtem írni az e-mailt Neked is, hogy ne csak így blogban beszélhessünk. Addig is kitartást és erőt kívánok én is Nektek!

Elvuka 2011.05.28. 17:13:20

Szió!Sziszamisza!Hát igen én is elég hullámvasúton vagyok,egyszer így egyszer úgy.Csak magammal akarom elhitetni,hogy már minden rendben pedig még nincs,akármennire is tudom,hogy elkell fogadni.Picit lehet mondani,hogy néha ingerlékeny is vagyok sajnos.,most egy két napja bár próbálok uralkodni magamon,hál istennek elég jól megy.Jó lenne ha a férjemmel tudnánk csavarogni meg ilyenek,de erre nem nagyon van lehetőség,egy szabadja van egy héten és még az sincs meg sokszor.Ti jól vagytok a pároddal,?ha nem tolakodó a kérdésem túlságosan.Tegnap megnéztem én is a Marleyt én is.A kutyus aranyos volt nagyon,meg hál istennek az eljén a sztory se kavart fel.Én nem tudom nálam ez úgy megy,hogy nem kell ilyeneket látnom csak,úgy könnyek szöknek a szemembe.,ennél a storynál meg az elején nem pityeregtem.Hétfőn kezdek a melóhelyemen,muszáj mennem pénzt keresni.A következő babbánál sajnos elég sok plusz vizsgálatra kell mennem szerintem,csúnya dolog,de gondolnom kell erre is.Amúgy a héten már két súlyos fogyatékossággal született gyerket is láttam,nem is értem ez,hpogy történhet meg.Nagyon sok erőt,és ahogy Csiszár Jenő szokta mondani:egy méternyi röhögést kívánok nektek,és szeressétek egymást nagyon!Üdv:Elvuka!

73381 2011.06.01. 11:19:45

Szia Elvuka! Szerencsére mi a férjemmel nagyon jól megvagyunk, próbálunk minél több időt együtt tölteni, közös programokat csinálni, és egymással foglalkozni. Azt hiszem legalább azzal szerencsém van, hogy őt választottam életem párjául! Már ugyan dolgozom, de mindenképp meg akarom Neked azt az ímélt írni, amit emlegettem már!

elvuka 2011.06.03. 01:13:31

Szia Sziszamisza!Örülnék az említett emailnek.Mifelénk megy a meló ezerrel,most melózok egész héten,jővőhéten viszont együtt leszünk szabadok a párommal.Tényleg ha nem haragszol,ti beszéltetek már arról,hogy lesz e a közeljővőben baba.Mi ha minden igaz szeptemberben belekezdünk ismét,alig várom.Nagyon sok szép napot,és gondtaln mindennapokat kívánok millió puszi:Elvuka!

73381 2011.06.03. 09:34:04

Elvuka, megírtam végre az e-mailt, sőt el is küldtem :)
süti beállítások módosítása