Archívumom

Friss topikok

  • 178257: Nem vagyunk ám elveszve, csak a freeblog nem működik, így nem tudok bejegyzéseket írni sajnos :( R... (2013.04.04. 08:50) Elmúlt :)
  • Szandra: Ne haragudj, hogy csak most válaszolok, de annyit betegeskedtünk mostanában... na nem is részletez... (2013.03.19. 17:32) Fogas kérdés
  • Etti: Társaság?! Nem is értem, mire gondolsz! ;) (2013.03.19. 14:18) Szép sorban
  • Etti: Á, szerintem van belső vízmértékük... a vízszintest náluk jobban senki se méri ki! :D (2013.03.19. 14:16) Szenzor
  • kislucuska: A szociális mosoly tényleg nem jelent semmit, itt megint nagyon nagy szórás lehet attól, amit a na... (2013.03.06. 16:24) Kétségek, félelmek, aggodalmak

Orvosnál 8 hetesen

2013.02.07. 14:58 kishangleany

Konkrétan a szívbajt hozták rám, és nem az oltás volt a legparásabb rész...

Előrebocsátom, hogy én mindig is jobban fogok aggódni amiatt, hogy vajon a terhesség alatt általam szedett epilepszia gyógyszer okoz-e Robinak hosszútávon barmi gondot. Na ezt a félelmemet lovagolta meg pár mondat ma a vizsgálat közben... Az hogy van egy kis köldöksérve, már megalapozta a hangulatomat, még akkor is, ha ez gyakorlatilag ártalmatlan, ráadásul állítólag kinövi. Na de aztán jött, hogy még mindig nagyon kötött a csípője, túlságosan jobbra ferdül az egész kis teste, ülésbe felhúzva lógatja a fejét stb...

Teljesen kibuktam, már vizionálok mindenféle súlyos gondot, úgyhogy épp neurológust keresek, aki igazolja vagy inkább remélem cáfolja a félelmeimet. Para van felsőfokon, hogy lehet ezt kibírni? Mondjátok nyugodtan, hogy hülye vagyok, vagy hogy túlzásba esek, de inkább menjünk biztosra, mintsem ne vegyük észre időben, ha van valami, amin még esetleg segíteni is lehetne. Meg amúgy is mindig azt mondják, hogy hallgassak az anyai ösztöneimre, na most épp azt teszem.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sziszamisza.blog.hu/api/trackback/id/tr105788096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Agi77 2013.02.07. 17:42:33

Szia! Ha nem baj megint írnék. Először is ne aggódj, ha tényleg gond lenne, akkor nem fordult volna át ilyen hamar az tuti! :-) Viszont esetleg lehetnek enyhe izomtónus problémák (nem biztos, de lehet, ez viszonylag gyakori, és nem kell aggódni ez nem súlyos!) ezeket tornáztatással hamar és szépen helyre lehet hozni. A gyerek orvos mit mondott, Ő, hogy látja? Ma meg elvileg a neurológushoz beutaló kell, amit szintén Ő ad ki. Nem tudom azt kaptatok e? Én is azt mondom, vidd el inkább, abból baj nem lehet. Szerintem mivel Neked van ez az alap betegséged erre hivatkozva meg tudod nézetni a picit. Nagy gond nem lehet a háttérben, ha valami van, akkor arra gyógytornát fog felírni, meg hrg úszást. Mi is jártunk a kisfiammal 6 hónapos korától 2 éves korig konduktorhoz. Ő nem akart 6 hósan sem átfordulni és neki is kicsit merevek voltak a kezei, nyaka, felső teste. Valószínű az anyaméhben rosszul feküdt, legalábbis erre fogták de passz... A tornával a mozgása szépen helyre jött. Igaz még mindig vannak gondok, megállapították, hogy Neki egy kicsit éretlenebb az ideg rendszere, ez miatt most az oviban is fejlesztésre jár, illetve TSMT tornára. Úgy derült ki, hogy a figyelmével és a magatartásával is problémák adódtak. Azért kellenek most ezek Neki, hogy az iskolai tanulási zavarokat megelőzzük. Ez van, én elfogadtam, elég sok gyerek jár ebben a cipőben de ez miatt nem kell aggódni, mert a fejlesztéssel, tornával szépen helyre hozható, korrigálható. Kisfiam most a Nevelési tanácsadóba jár, majdnem minden nap van valami, TSMT torna, logopédus, fejlesztő pedagógus és úszni is fog jövőre. Megmutathatod Dévény módszerrel foglalkozó gyógytornásznak is, de az eléggé drága, ezért én első körben javasolnám a konduktort. Nekünk ott nem kellett fizetni és a fiamnak elég is volt. Viszont van, akiknél a dévény torna válik be. Az úszás meg ártani nem árt, jön a jó idő, akkor könnyebben el tudjátok vinni. Fogalmam sincs, ott mennyi ennek az anyagi vonzata, nálunk ha a neurológus javasolja akkor 6000 ft/hó, szóval az még megfizethető ár. Remélem tudtam segíteni, de még1 szer mondom, ha nagy gáz lenne, akkor a mozgás és az értelmi fejlődése el lenne nagyon maradva és itt erről nincs szó. Hiszen gondolom figyel, mosolyog, viszonylag nyugodt is ezek mind mind jók, egészséges a babád :-)

178257 2013.02.07. 22:59:04

@Agi77: Dehogy baj, hogy írsz, sőt, minden véleménynek örülök, és köszönöm! :) Rögtön az átfordulással kezdem, mert azzal kapcsolatban pl lehűtöttek: lehet, hogy csak azért fordult át, mert annyira feszítette magát és rúgkapált, hogy akár többször is átfordult ilyen módon, de ezt még nem akarják elismerni igazi átfordulásnak :( A másik, hogy mosolyog... na igen. Tud mosolyogni, de csak félálomban szokott, tehát az amit írnak, hogy ilyenkor már visszamosolyog, vagy rám nevet, ha meglát, na ettől még messze vagyunk sajnos. Úgyhogy maradt az, hogy figyel rám, és tud már magyarázni is a maga módján, az is valami :) A fent felsorolt tüneteket a gyerekorvos mondta, de csak annyit fűzött hozzá, hogy valószínűleg a pocak-beli kényszertartás (harántfekvés) következményeivel szembesülünk most. Említette, hogy majd lehet, hogy tornáztatni kell, de nem nagyon pontosított. Én is a Dévényre gondoltam, amit Te is javasoltál, de ha azt mondod, hogy egy konduktor is segíthet, akkor megbeszélem Zolival, és meglátjuk, hogy melyik lesz. Mindenesetre az ötletet köszönöm :) Igazából én nem is amiatt aggódom, hogy fejlesztő tornára kell esetleg vinnem Picúrt, hanem, hogy nehogy valami olyan baja legyen, ami csak később derül ki, és esetleg a torna nem segít rajta. De azért igyekszem nem csak erre gondolni, sőt inkább arra koncentrálni, hogy igenis minden rendben van :)

kislucuska 2013.02.07. 23:11:19

Az, hogy jobban parázol, mint mások teljesen természetes. Én tudatomtól függetlenül figyelem árgus szemekkel kicsi fiamat nap mint nap, hogy "ugye nem maradt valami a korábban születés következményeként?". Nem akarom, de megteszem. És viszem mindenféle hülye vizsgálatra ... Mert így nyugszom meg. Amúgy nem vagyok hipochonder, csak hát mégis ... mert én is azt vallom, hogy inkább vegyék észre és segítsenek, mert nekem ez NEM fáradság és ha ennyit megtehetek, hát megteszem. A kötött csípő miatt (amit 3 hónaposan vettek észre) mi hónapokig jártunk kontrollra és próbáltunk volna minden félét (terpeszpelus, torna, úszás), ha a kicsi lányunk hagyta volna. Aztán voltunk egy tuti ultrahangos doktornéninél, aki kinevetett minket és közölte, hogy minden ok a csípővel és neki nagyon sok kötött csípőjű 3 évese rohangál minden probléma nélkül. Nézték Robi csípőjét ultrahangon is?

paha 2013.02.08. 08:58:44

Az érzés ismerős, szerintem minden első gyerekes szülő ilyen. Mi is ilyenek voltunk, ráadásul a gyerekorvosa is "biztos, ami biztos", mindenhova beutalt, ahová csak lehetett. Pl. fél évesen nem nagyon akart fordulni. Elküldött a Margit kórházba neurológiai vizsgálatra. Már amikor vártunk, furcsa volt, hogy körülöttünk csupa nagyon pici, láthatóan koraszülött, ne adj' Isten beteg baba volt, aztán az orvos is kishíjján elzavart, hogy feleslegesen jöttünk, semmi baja. Aztán volt egy idő, hogy csak egy irányba fordította a fejét, javasoltak egy ilyen "dévényes" gyógytornász nőt, az megnézte, valamit hümmögött, egyszer utána még feleségem elvitte hozzá megtornáztatni, de kb. addigra már a másik irányban is "aludt" és a nő szerint sem volt semmi baja. Aztán volt egy idő, amikor az autóban utazva időnként 1-2 másodpercre 2-3 alkalommal jobbra balra forgatta a fejét. Gyerekorvosnak mondtuk, kérte, csináljunk videót róla telefonnal és mutassuk meg. Megmutattuk, hát ez lehet akár epilepszia is, menjünk EEG-re. Ekkor olyan egy éves lehetett, az EEG vizsgálatot végigüvöltötte, de annyira, hogy bele is aludt a végén. Persze minden rendben volt, de én a mai napig vallom, hogy az a délelőtt ott a vizsgálaton maradandó nyomokat hagyott a kis lelkében és azért is lett az átlagosnál félénkebb kisgyerek... Szóval érdemes egy-egy vizsgálatra cipelés előtt ezekre is gondolni. És még egy dolog eszembe jutott: én nagyon megbántam, hogy a gyerekkel, a gyerek problémáival kapcsolatban az internetet hívtam segítségül. Nincs olyan apró-cseprő probléma, amire ne találnál olyan fórumbejegyzést, ahol azt írja a t. szülő, hogy hát az ő gyerekénél is így kezdődött és ez meg ez lett a vége... A mi tapasztalatunk az, hogy érdemesebb egy, max. két megbízható barát/rokon tanácsaira hallgatni és az internetet, de legalább a babás fórumokat, mint tanácsadót teljesen elfelejteni.

kicsinap 2013.02.08. 10:32:23

Pont ezt akartam írni, hogy a korai átfordulás bizony lehet a feszesség következménye... Az én nagylányom kényszertartásos volt, amihez még kifordult lábfej és tortikollisz is párosult. Hiába, az én szülés előtt 89 cm-es pocakkörfogatomban a 3,14 kilós kislánynak nagyon kevés helye volt. Őt vizsgálta neurológus is, mert vákuummal született, féltünk, hogy esetleg oxigénhiány miatt van gond, de azt kizárták, a diagnózis izomtónuszavar volt, melyen oka "méhen belüli tartás". Mi 6 hetes korától jártunk vele gyógytornára. Én biztos elvinném, hogy mérjék fel, nem csak a Dévény lézetik, mi a Gézengúz Alapítványnál voltunk. Az összes gyereket oda vittük aztán, és pl. az egyiknél maguk javasolták, hogy nála a Dévény lehet a hatásos. A lányom amúgy teljesen rendbejött, igaz nem egyik napról, a másikra, de rendbejött. Maradt vissza némi mozgáskoordinációs probléma, de ez a minden napi életben nem zavarja. És értelmileg meg aztán csúcs nagylány lett belőle, 5 évesen megtanult olvasni, és mire iskolába ment már napi 300 oldalt olvasott.:-) A múlt félévben tesin kívül mindenből csak ötöse volt. Tehát én a korai diagnosztika és fejlesztés mellett vagyok, ha ez szükséges, mert az agy bámulatos dolgokra képes, és a baba 5 hónapos koráig elkezdett fejlesztés nagyon nagy hatékonysággal működik.

kicsinap 2013.02.08. 10:38:33

A féltés meg tök normális, ehhez társul még az első gyerekesek bizonytalansága is. Én a lányomnál éreztem, hogy valami nem stimmel, de hiába nyaggattam mindenkit, csak legyintettek (kivéve a férjem), aztán elegem lett és elvittük felméretni, akkor derültek ki a komoly problémák. Amikor a második megszületett, akkor döbbentem rá, hogy te jó ég! Ilyennek kellene lennie egy újszülött mozgásának? Szóval én azt mondom, hogy a megérzésekre hallgatni kell, max. azt mondják kutya baja.

Agi77 2013.02.08. 22:23:19

Kicsinap, egyet értek, ha aggódik az anyuka érdemes a picit megnézetni. Nálunk egyébként a neurológus rendben találta a nyakat/hátat a konduktor viszont egyből kiszúrta, hogy ott is feszes, és érdekes én is annak láttam. A fiam későn fordult át, viszont "repülőzött" nagyon gyakran, nekem az nem tetszett meg sokáig ökölben volt a keze. Ezt viszont nem tudtam, h korai forgás lehet ettől, Nekem a lányom forgott korán, de Nála érdekes, semmi olyan érztésem nem volt, mint a fiamnál és úgy látom Nála tényleg nincs ilyen gond. Szóval kedves kishangleány, szerintem az anyai érzésre jó hallgatni, ez a Gézengúz alapítvány egy jó ötlet, Róluk már hallottam, de Ők B.pesten vannak, itt vidéken nincs ennyi intézmény. Bár mi szerencsére jó helyre kerültünk, mindkétszer, most a Nevelési Tanácsadó is rengeteget segít! és még mindig nem értem a gyerekorvost, hogy ha ilyen aggodalmai vannak, miért nem adott kapásból beutalót gyerek neurológushoz? Minél hamarabb elkezditek a fejlesztést annál jobb. Szerencsére még bőven időben vagytok ha kelleni fog.

178257 2013.02.17. 21:23:08

@Kislucuska: igen, a csípőszűrésen uh-gal is megnézte a doki,és most utoljára már minden rendben volt, legalább ez nem aggaszt már :) @Paha: attól én is tartok, hogy nehogy az ilyen "szadizások" túlságosan megmaradjanak benne, de tudom, hogy pl ez a mostani Dévény torna az ő érdekében mindenképpen szükséges :( Nekem meg megszakad a szívem közben, mert szegényem annyira keservesen sír :((( @Kicsinap: Tortikollisz? Az micsoda? Remélem olyanunk nincs ;) Egyébként egyetértünk a korai fejlesztésben, én is azt mondom, hogy minél előbb, annál jobb. Ezért is kezdtük el már a Dévényt. Kíváncsi vagyok, hogy mennyi idő alatt lesz eredménye. @Agi77: azt meg tudod esetleg mondani, hogy a neurológus miket és hogyan vizsgált a babátokon? Meg hogy kellett hozzá beutaló?
süti beállítások módosítása