Archívumom

Friss topikok

  • 178257: Nem vagyunk ám elveszve, csak a freeblog nem működik, így nem tudok bejegyzéseket írni sajnos :( R... (2013.04.04. 08:50) Elmúlt :)
  • Szandra: Ne haragudj, hogy csak most válaszolok, de annyit betegeskedtünk mostanában... na nem is részletez... (2013.03.19. 17:32) Fogas kérdés
  • Etti: Társaság?! Nem is értem, mire gondolsz! ;) (2013.03.19. 14:18) Szép sorban
  • Etti: Á, szerintem van belső vízmértékük... a vízszintest náluk jobban senki se méri ki! :D (2013.03.19. 14:16) Szenzor
  • kislucuska: A szociális mosoly tényleg nem jelent semmit, itt megint nagyon nagy szórás lehet attól, amit a na... (2013.03.06. 16:24) Kétségek, félelmek, aggodalmak

Csak egyet gyorsan

2012.12.21. 22:25 kishangleany

Robi nagyon jó baba, imádjuk :) Akkor is ezt mondanám, ha éjjel-nappal sírna szegény, de nem ezt teszi :)

Robi nagyon jó baba, imádjuk :) Akkor is ezt mondanám, ha éjjel-nappal sírna szegény, de nem ezt teszi :)

Eszik, alszik, eszik, alszik, pelusozásnál és fürdetésnél kicsit sírdogál, mert az már most világos, hogy meztelenkedni nem szeret (pedig állítólag a babák ezt bírják), de aztán megint eszik, sokszor nyugisan elnézelődik, tekintget nagy szemekkel a világra, mi pedig gyönyörködünk benne, képtelenség betelni vele :) Éjjelente egyszer ébreszt csak minket, eddig egy olyan éjjel, volt, hogy 2szer kellett kelnünk. Lehet, hogy ez majd változik, de azt hiszem egy bő egy hetes babával ennél jobbat nem is kívánhatnánk.

Zoli egyértelműen szerelmes a fiába, én már "csak" a második helyen állok, de ezt nem is bánom, sokkal jobb érzés, hogy látom, mennyire odáig van Picúrért :)

Az egyetlen, amiben nem nagyon tudunk sikert elkönyvelni, az a szoptatás. A császár miatt nem tudtuk rögtön születése után cicire tenni, meg amúgy is ilyenkor állítólag később indul be a tejelválasztás, és a babák is lustábbak, na ez nálunk is így van.

A cicire egyáltalán nem cuppan rá, sőt olyan mérges lesz tőle 2 másodperc alatt, hogy akár el is keseredhetnék, de nem teszem, inkább próbálkozunk tovább, bár az ilyenkor hallható keserves sírás is elég szívszaggató tud lenni. Kizárólag bimbóvédő használatával hajlandó párat beleszívni a cicibe, de ahhoz meg minimum 4 kéz kell, és így sincs meg a kívánt eredmény. Egyelőre marad az a megoldás, hogy megpróbáljuk, küzdünk, nem megy, sír, megkapja az előző próbálkozás után lefejt tejet, mire megnyugszik szépen, majd ezt kiegészítjük tápszerrel, és aztán folytatódik alvással a dolog. Picúr jelenleg egy evésre simán benyel akár 80-90 ml-t is, nekem pedig egy fejésre 2 ciciből összesen 40 ml jön össze. Sőt néha csak 20, pedig rendszeresen fejek és nem gyenge géppel. Direkt béreltünk egy nagy teljesítményű kórházi készüléket, mert azért nem akarom, hogy ne kapja meg ezt az egyelőre még viszonylag kevés tejet. Ez is valami, neki már ez is sokat jelent.

A császár utáni varratszedés tegnap történt meg a nőgyógyásznál, állítólag szépen gyógyul a sebem. Én mondjuk lélekben vagyok még mindig sebesült, engem ezek a vágás-seb-sérülés dolgok inkább pszichésen viselnek meg, nincs ez másként a császárral sem. Értem ez alatt azt, hogy pl betegesen nem merem megnézni a vágást, hozzányúlni pedig végképp nem tudok... Elég nehézkes így mosakodni mondjuk :)

Fizikailag amúgy tényleg rohamosan épülök fel, de hazudnék ha azt mondanám, hogy villám módjára már bármikor ugrom, és bármit megcsinálok. Azért ez nagyon nem így van. Ami például még mindig nagyon kellemetlen érzés, hogy a hasam ugyebár még nem tűnt el teljesen, és ebben a kitágult térben a hasi szerveim össze-vissza lötyögnek és rendeződnek minden egyes felkelésnél, felállásnál, leülésnél. Na ezt az oda-vissza zúduló érzést nagyon nem szeretem, de a hastartó bugyit viszont mégsem hordom állandóan, mert attól meg állítólag az izmaim nem akarnak majd önállósodni, hanem inkább elhagyják magukat. Mindenesetre most bő egy héttel a műtét után már sokkal jobb az állapotom, mint a császár másnapján, mert akkor komolyan azt hittem, hogy ebből sosem épülök fel. A legfrusztrálóbb az volt az első 2 napban, hogy Picúrt odaadták mellém a kórházban, de hiába sírdogált szegénykém, hogy éhes-unatkozik-fázik-bármi, egyszerűen fizikailag képtelen voltam még csak felülni is, nem hogy ugrani a kis Drágámhoz, és ugye ráadásul még a tejem se indult be, hogy etetni tudjam őt... Na ezeken aztán kicsit sírdogáltam is, de végül a szobatársam segítségével megoldottuk a dolgok logisztikai részét, ő mindig a kezembe adta, és el is vette tőlem a fiamat.

Most itthon már sokkal jobb a helyzet, de még mindig sok idő, mire helyre áll a rend a testemben. Én meg persze türelmetlen vagyok, és hajcsárkodom a testemmel, mert nehogymár nekem ez ne menjen... És persze nem biztos, hogy ez a legjobb taktika, hiszen nem véletlenül hívják az első 6 hetet gyermekágyas időszaknak...

Viszont ez a Tündér Manó bármilyen szenvedést megért, és további kitartásra ösztönöz :)

Békés nézelődés :)

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sziszamisza.blog.hu/api/trackback/id/tr585788086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kislucuska 2012.12.21. 23:37:53

Na, már aktiválódott is a "szoptatási nagykövet" funkcióm ... Megpróbálok segíteni, vagyis pár számomra "bejött" dolgot megosztani veled. Először is amikor az ember a szoptatásról tájékozódik, zömében csak a szép és a jó dolgokkal találkozik. Arról nagyon sok helyen megfeledkeznek, hogy hiába egy ősi, természetes dologról van szó, azért rendesen meg kell ám szenvedni érte. Hidd el nem Te vagy a hibás, meg fogod tudni csinálni, csak egy titka van: NE ADD FEL (bocs kettő, ne keseredj el)! Még mindketten tanuljátok a dolgot, legyetek egymással türelmesek. (Mondom én, aki az első gyerkőcnél sírógörcsöt kaptam, hogy "ez nekem soha nem fog menni". A férjem vigasztalt és öntötte belém a lelket.)Na jó, visszafogom magam itt a sztorizgatással, mert ez nem az én blogom. Szóval amit ajánlani tudok: LLL, őket már ismered. Konkrétan Schneiderné Diószegi Esztert ajánlom a csoportból, én vele tartottam a kapcsolatot. Itt éred el: http://www.nlcafe.hu/szakertoi_oldalak/326621/3/ Elég gyorsan válaszol, kedves, nagyon alapos és profi. Én neki köszönhetem a 17 hónapnyi szoptatást és hogy senki nem tudott letéríteni az útról a buta tanácsaival. Írj le neki mindent részletesen és segíteni fog. Tőlem csak pár tanács: nekem sem ment az elején csak bimbóvédővel, de kiderült, hogy az sem mindegy milyen. Én az AVENT pillangó alakúra esküszöm. Itt is van különböző méret cicinagyságtól függően. Az én kislányom kb. 2 hónapig használta és egyszer csak magától döntött úgy, hogy nem kéri többet. A mellszívóval kifejt tejci mennyiségét ne hasonlítsd össze a baba által kiszopizott tejci mennyiségével. A babánál jobb "mellszívót" még nem találtak ki, hidd el, ő teljesen másképp csinálja, mint bármilyen szuper gép. A legjobb bizonyítékom erre: a kilenc hónapos kisfiam még javában szopizik, naponta egyszer kap szilárdat (ha hajlandó elfogadni, inkább csak játszik vele), tehát az ő fő tápláléka még az anyatej. Viszont mellszívóval egy cseppet sem tudok kipréselni (nekem is egy nagyon jó gépem van), ő viszont szépen fejlődik, gyarapszik. Tehát lennie kell a ciciben valaminek, amit ő ki tud varázsolni. Úgyhogy nyugalom, ügyes vagy, menni fog! A testednek is időre van szüksége. Azt olvastam valahol, hogy amennyi ideig a baba bent volt és "átrendezett", kb. annyi időre van szüksége a testnek hogy teljesen rendbe hozza magát és a kiindulási állapotba kerüljön. Baromi sok időnek tűnik, de én is azt érzem, hogy a teljes regenerálódásra valóban hónapokra van szükség. Türelem...

kislucuska 2012.12.21. 23:43:03

Hastartó bugyi, meg miegymás ... Nyugi, megcsinálja a tested magától is!

Etti 2012.12.23. 01:09:44

:) Lehet, hogy a csemetéink ikrek akartak volna lenni... nálunk ugyanez volt eleinte... evés-alvás, semmi egyéb, sírós pelusozás és pancsizás... kábé 2 hétig... aztán egyre többet töltenek majd ébren, és már nem csak nézegetnek, de vissza is mosolyognak, stb-stb... a fürdést pedig iszonyatosan tudják élvezni... majd ha bele jön kicsit, mutatok mókás trükköket. ;) Amúgy annyira édes ezen a képen... kacagnom kell, mert már most tisztára olyan a nézése, mint az apjáé. :D Szoptatáskor esetleg még azt próbáld ki, hogy a megnyugvás és a tápszer között megpróbálod újra mellre tenni, hátha rákap :) ... ja, és ne méricskéld - tudom ezt fejéssel nehéz megkerülni, de ne tartsd számon, ne izgasd magad miatta... sosem egyforma, vannak napok, órák mikor szinte semminek tűnik, de ezek a kis kópék erős anyagból vannak, simán áthidalják az átmeneti hiányt, max gyakrabban kérnek enni, minek hatására az anyai szervezet kapcsol, és nagyüzemi termelésbe kezd... ;) Jajj ezzel a vagdosással én is pont így vagyok, hidd el ugyanígy csináltam (azaz nem csináltam) vele, mint Te. :D "Én meg persze türelmetlen vagyok, és hajcsárkodom a testemmel, mert nehogymár nekem ez ne menjen..." - még nekem se ment! Nyugi, ne akarj lekőrözni! ;) (nehogy már neked előbb menjen, mint nekem! :D :D :D)

178257 2013.01.02. 17:08:59

@Kislucuska: köszi a tippet, mindenképp meg akarok keresni egy szoptatási tanácsadót! Lehetőleg olyat aki személyesen is segít, mert még mindig nincs előrelépés az ügyben nálunk, és kicsit el is keseredtem emiatt :( Ha bármi ötleted van még, akkor nagyon szívesen venném, mert egyelőre sokszor a sírás kerülget (vagy el is kap) a kudarc miatt :( Robinak ettől függetlenül nagyon örülök, csak néha rám jön a "szaranya vagyok" érzés a szoptatás téma miatt.

178257 2013.01.02. 17:11:26

@Etti: kíváncsian várom a fürdetős mókás trükköket :) A szoptatásról meg egyelőre jobb ha nem beszélünk, mert a mai nap eléggé mélypont ebben a témában nekem, épp most fejeztem be egy kisebb bőgést, hogy nekem ez miért nem megy... :-o Na majd összeszedem magam!

Agi 2013.01.05. 23:05:16

szia! én csak annyit mondanék a szoptatásról, hogy két, tápszeres gyerek után (nekem már az elején és utána is alig volt tejem, plusz 2 nap után egyik sem akart szopni így 3 napos kortól mindketten kaptak pótlást és kb 3-4 héttől már csak tápszert), hogy nem érdemes túl stresszelni a dolgot. Itt ez a téma (nem) kicsit fel van fújva de hidd el semmi de semmi tragédia nem történik ha ne adj Isten valamiért nem sikerül majd. Amit tudsz, tegyél meg a dolog érdekében, aztán majd kiderü, mi, hogy alakul. Tudod mit mondtam, hogy hálás vagyok, hogy nekünk TÉNYLEG ez volt, ez lehet akkor ez a legnagyobb problémánk és azt hiszem Te ezt pontosan érted, mire akarok kilyukadni :-) van egy szép, makk egészséges kisbabád, Te is jól vagy, minden simán ment, nem volt komplikációs, jó szülők vagytok, szeretitek Robikát tiszta szívből és CSAK ez számít igazán, a többi egyéb mind csak részletkérdés és minden megoldódik így vagy úgy :-)

178257 2013.01.12. 17:40:14

@Agi: tökéletesen igazad van, hogy csak Robi számít :) Én mindig annyira koncentrálok, hogy mindenből a legjobbat kaja, hogy most az etetés kapcsán pont a lényegről feledkeztem el, Róla - és arról, hogy ilyen szempontból tök mindegy, hogy mit eszik, mert a lényeg, hogy van kit etetnem :) Amikor elolvastam a kommentedet, akkor még el is sírtam magam, hogy milyen hülye vagyok :) Úgyhogy köszönöm :)

Agi 2013.01.13. 14:29:56

Örülök! Ügyesek vagytok, Robi nagyon cuki
süti beállítások módosítása